Monday 21 October 2013

REZKI NAK KAWIN KATENYER.

Assalamualaikum,

ok first of all,, aku ni ngah buzy gile dalam
menyiapkan persiapan wedding yang bakal tiba
dalam kesibukan
mana nak bungkus doorgift,
mana nak jait sulam baju nikah,
nak buat bilik pengantin,
nak buat pelamin mini,
buat itu dan ini,

terselitlah sedikit berita gembira,,
ok aku dah buat bende ni dkt setaun dah rasanya,
and aku pun dah lupe pasal bende tu,

then jumaat lepas dengan tiba-tiba
pagi2 buta aku dikejutkan dengan SMS yang
meminta aku datang untuk buat cabutan undi untuk pembelian rumah PR1MA
hahaaha
aku dalam blur-blur bg tau ngan en.tunang,
die yg excited lebih sbb beriaya sgt nk beli rumah,,
mula2 mls la jgk nk pegi, tp sebabkan semangat dari en tunang, n kakak office,
aku pun pegi la..

sekali sampai hamik kau, beratur mcm nak masuk beli tiket bola
so aku pun gigih la tunggu jgk,
lebih kurang 1jam lebih jgk beratur aku berjaya lah mendaftar, tepat jam 1.30ptg,
so even cabutan undi akan dijalan kan kul 3,
so sempat tunggu en tunang g solat jumaat semua kitorg pun masuk la
dlm stadium yg mak hai sampai penuh sit,
angaran dlm 4 ke 5 ribu umat manusia la dlm tu,

tunggu la diorg buat cabutan,
and aku mula2 mmg berniat nk belah dah dari situ sbb dari ramai2 tu
cuma ada 600 bijik umah je, so aku rasa mcm x dapat je,
n tunang aku pun ckp tunggu la kejap, sampai habis,

ok aku tunggu dlm keadaan mlm,
as usual tunang aku pun dah tau perangai aku yg x suka menunggu tu kan,
so die buat2 sembang la ngan aku,,
tibe2 aku terdengar namaku diseru, hahahaha
'HUSNA BINTI MOHD YUSOF 'no cabutan 04401

aku pun tekejut tunang aku la semangat senyum sampai ke telinga,
ye la bukan senang nk beli rumah sekarang kan,
lagi2 dalam usia yg muda mcm aku ni hah,
n alhamdulillah kami dpt rumah tu dan insyaallah, kemungkinan
akan siap dalam 2 atau 3 tahun lagi, rumah tu dkt area SHAH ALAM,
xpenah terpikir aku ni bakal menetap kat situ, tp xpe yg pasti,
dimana pun dicampak, aku bersyukur, sbb aku tahu ini semua rezki dari allah,
lepas dpt tahu je n sattlekan semua confrmation dpt rumah tingkat 8 tu,
tetibe fon en tunang pulak bedering,
die pulak dpt pangilan interview,
dan dlm masa sama, boss tempat keje sekarang pun promote die utk naik pangkat

semua jadi dlm satu hari.
dan aku percaya,
kepada sesiapa yg nak kawin tu, mungkin korang rasa ada
 time korang akan fully down sbb duit x cukup la, itu la ini la,
tp percaya lah, Allah nak bagi die x kira masa,
dan pasti kalau kita niat nak buat bende baik. pasti dia akan membantu,
yang penting banyakkan besabar, dan jgn merungut dengan setiap dugaan,

AKU YAKIN ALLAH BERSAMA KITA.
DIA PENDENGAR SETIA
DIA PENCINTA TERAGUNG,
DIA MAHA PENGASIH
DAN DIA JUGA MAHA PENYAYANG

TQ ALLAH FOR THIS WEDDING GIFT. :)

No comments:

Post a Comment

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...