Tuesday 21 January 2014

Kerja


Assalamualaikum,
segala puji bagi allah yang memberi rezki kepada setiap hambanya.

harini nak story a bit pasal kerja,
ok sekarang aku bekerja di sebuah syarikat construction yg kadang2 ok kandang2 goyang jgk la finance die,
tp aku tak pernah risau pasal bnde2 mcm tu, aku yakin, rezki itu dari allah,
aku kerja sini tak la lama sangat baru 1tahun lebih je, dan gaji,
alhamdulillah, tak la sampai kene makan nasi ngan garam je,
masih mampu untuk hidup, dalah keadaan ekonomi sekarang, mungkin belum aku nak merasa hidup mewah,

ok apa yang aku nak cuba sampaikan,
pernah tak korang tepikir nak benti keje?
sure pernah kan, mane2 tempat kerja mesti korang akan terpikir nak benti,
nak cari keje lain, nak gaji lagi besar kan,

yes aku pun mcm tu jugak, nak jgk merasa makan mewah2, pakai mewah2,
tp bukan utk berlagak atau apa, segadar ingin merasa seperti org lain jgk.. :)

berbalik kepada tajuk asal, kerja, bagi aku adalah sesuatu yg korang akan lakukan
untuk menjana pendapatan halal bagi diri dan keluarga,
aku sekarang berada di dalam persimpangan dilema.. (kang aku nyanyi lagu nora kang)
aku tgh syok2 keje kat company sekarang, tetibe aku dpt pangilan,
yang mana mengoffer aku kerja, hah terkezuuuttt kakak..
hahaha

ok mmg gaji yg ditawarkan agak lumaiyan, tapi, yang menjadi kerisauan aku adalah,
bile gaji besar, kerja pun makin besar, tanggungjawab pun makin besar, boleh ke aku nak handle?
takat nak kejar gaji tp xleh buat keje nak buat ape nyusahkan org?
halal ke gaji kau tu kalo takat mkn gaji tp xblh handle keje?

hah ini yg aku dilemakan sekarang, kalau diikutkan, aku seronok sgt dgn keje aku sekarang,
boss ok, leader ok, gaji pon ok, time keje ok, cuti ok, semua lah, tak penah lagi aku keje sini kene marah ngan boss aku, walaupun aku buat salah.. they just told me if i make it wrong,

mr.H pun alhamdulillah, dah dapat position baru dlm kerja die,, im happy for him.. :)

aku harap aku dapat buat keputusan yang terbaik untuk masa depan aku ngan keluarga aku, yer la mane tau nanti nak ada baby, nak beli papers die lagi, barang die, nursery lagi, everything getting expensive.

takpe aku yakin Allah ada bersama aku, dia pasti akan membantu aku untuk membuat keputuan yang terbaik insyaallah.

ok guys,
thanks 4 ur time hehe
XOXO Puan Husna

p/s: sayangi kerja, kerja dengan ikhlas supaya ianya menjadi rezki yg anda sangat hargai walaupun sedikit. :)

No comments:

Post a Comment

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...