Thursday 9 January 2014

peragut/perompak./pencuri/matrempit!!!

Assalamualaikum,
marah? sakit hati? ralat? terkejut?
aku pun tak tau apa aku rasa sekarang,

kenapa masih ada golongan2 seperti di atas ini ujud di tahun 2014 ni?
come on la nak duit keje la,
bukan buat keje-keje macam tu, apa perasaan ko bile mak bapak ko
kene mcm tu?
ko sure marah kan? ke ko tak kesah sebab ko ni anak terbuang?
yer la golongan2 ni selalunya datang dari keluarga yg lebih kurang diorg jugak,
so like father like son,
ke xde bapak? huhhhhhhhhhhhh
aku hanya mampu mengeluh panjang..

ok serius aku mmg sangat marah sekarang,
bukan marah bermakna aku tak terima kenyataan dengan takdir yg Allah dah tetapkan untuk aku,
tp aku marah kenapa kau yg berbangsa MELAYU, masih duduk di takuk lama,
menjadikan merompak/meragut dan so on tu sebagai punca rezeki ko,

kalo malaysia ni ada HUDUH sure kita akan tgk bertapa ramainya org MELAYU kita,
yg kudung tangan, sebab aku yakin kebanyaakannya adalah dari golongan MELAYU, bukan bangsa lain takda, tp yg aku lihat dan aku amati, termasuk dibalai polis, yg kene tangkap, kebanyaakan nya adalah
REMPIT MELAYU, bangsa lain lebih banyak melakukan jenayah yg lebih membuahkan hasil yg lebih lumayan, itu dari pandangan aku dan dari pengalaman aku,
marah? aku juga org melayu.
tp aku sendiri malu bila tgk org MELAYU kita sendiri sibuk buat jenayah,
dan merompak/meragut an so on tu sesama MELAYU ok,

jenayah itu tak kira bangsa,
tapi aku yakin, kebanyaakan jenayah dijalan raya, adalah dari golongan rempit MELAYU,
aku yakin dan aku pasti,

takpa pengalaman mengajar aku untuk lebih berhati2,
alhamdulillah, masih di beri peluang untuk aku sedar bertapa teruknya Rempit2 MELAYU
terutamanya di bumi KUALA LUMPUR INI, come on la
bukak mata la woii,
berubah lah, tu yg aku boleh doakan utuk korang, semoga suatu hari nanti,
mereka sedar dan berubah kearah kebaikan, dan mereka akn mendoakan mangsa2
yang penah mereka zalimi, aminnn

MALAYSIA TIDAK AMAN SEBENARNYA!!

thanks for your time,
xoxo Puan Husna

p/s: jika sedikit kata-kata mampu membuka mata walau segelintir REMPIT2 durjana itu, alhamdulillah.
berhati2 lah, kawan-kawan, lelaki atau perempuan anda juga sasaran mereka, jenayah tak kira masa, dan mereka ada memerhatikan anda dalam sedar atau pun tidak.. (perasaan yg teramat kesal)


No comments:

Post a Comment

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...