Thursday 30 January 2014

TAMIYA- ray double roller stay & mass damper block

assalamualaikum,

ok telebih rajin, memalam bute, nak update pasal tamiya, hahahah kenapakah?
sebab aku baru je balik dari downtown serdang, dan mr.H tejumpa plk kedai tamiya, cmne die blh jmpe niiii???
hahahah sabo je lah, so sambil pusing2 dapat la die grab 2 item baru, n this is the item
taraaaaaa

item pertama,
REAR DOUBLE ROLLER STAY
dibeli dengan harga
RM 25.00
fungsinya sama mcm kalau korang beli basic tune up, sebagai roller blakang dan blh dijadikan break untuk main semi-speed yang ad jumper, yg ni siap dgn roller size 19mm yang mana kalau setting roller besar dibahagian belakang, kereta korang sesuai untuk trek yang banyak corner tp ikut korang kalau rasa x best, rollernyer boleh ditukar2, ok hehe,

ok next item adalah,
MASS DAPER BLOCK
DIBELI DENGAN HARGA
RM 25.00
fungsi binatang ini adalah sebagai pemberat kereta korang, yang mana selalunya dipakai untuk makesure kereta korang statik didlm trek dan tak la tepelanting keluar kalau telampau laju, ianya lebih sesuai dipakai untuk motor yang berkuasa tinggi,sebab kalau laju2,kereta korang asyik terbang keangkasa, baik korang main helicopter kan, hahahah so untuk memastikan kereta korang tidak melayang.. pemberat adalah salah satu caranya, tp x semestinya pki yg mcm aku beli ni je, ada mcm2 jeniss mass yang dijual, dan terpulang kepada kepakaran korang untuk setup brape berat kereta yg korang nak, ok,

ok itu saja yang aku sempat grab untuk kereta peliharaan aku tu, n ni aku beli adalah lebih kepada tambah part untuk makesure kalau ad yg hilang masih ada yang dapat membantu, hehehe so lets enjoy the race,

thanks 4ur time guyss,
xoxo puan husna

p/s: mr.H tak sbr nk main trek dh tu, ok la this week aku pg la tunaikan hajat die, :)

No comments:

Post a Comment

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...