Monday 9 June 2014

BILA NAK ADA BABY?

Assalamualaikum,

salam isnin,
hello readers, hello pumpkin hello buddies. hehehe

sumber pak google


tajuk yang agak stress tapi taknak la stress sangat kita happy2 je la kan,,

menjadi perkara biasa la kan sebagai orang melayu, ehh bkn melayu je kadang2, orang malaysia la senang cite,,

sebelum kawin,
"bile nak kawin?"

dah kawin,
"bile nak ada anak?"

dah ada anak,
"bile nak tambah anak"

bila datang sorang dengan anak tanpa pasangan,
"laki mane? dah cerai ke?"

dah cerai
"bile nak cari penganti?"

soalan aku,
bile nak abis bertanya bende-bende macam ni, ni viral ke ape?

haaaaa  boleh tak kita ketepikan kejap tanya bende-bende mengarut macam tu,, banyak lagi soalan lain boleh diajukan ok, tanya la khabar, sihat ke tidak?, sekarang duduk mane?, keje ok ke? ada facebook tak? ehh bersihnya muke, pki product ape? haaa banyak kan soalan lain yang boleh ditanya,, kenapa perlu tanya soalan yang bukan kita tentukan jawapan,, tp itu kerja Allah..

aku mcm biasalah,, soalan fev bile orang nampak aku,, ehhhh ko dah kawin masuk 7 bulan kan,, xde ape2 lagi ke.. welll jawapan biasa yang aku boleh bagi,, belum rezeki aku,, so ape lagi yang mampu aku jawab kan,, blm rezeki aku,, siapa yang taknak cahaya mata,, aku sendiri teringin sangat, tp aku tau perancangan allah itu lebih baik,, aku serahkan kepada Allah untuk tentukan semua tu ok..

thanks for your time
xoxo Puan Husna

p/s: kalau baby boleh buat guna daun ke, pakai barang terbuang ke kan,, aku rasa umah aku dah ada 30 baby sekarang.. meriahhhh!

24 comments:

  1. ada rezeki tu nanti in sha allah :)
    orang takkan berhenti tanya selagi tak nampak depan mata . kann :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kak,,, tp xpe.. bile lame2 lali la nanti heheheh

      Delete
    2. kita lagi muda dari una. hihi :P

      Delete
    3. ohhh yehhh hehehe ala baru nak perasan mude hehehe

      Delete
  2. BETUL TUE
    ADA REZEKI ADA LA KAN
    SIAPE YANG X NAK KAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la anum,, nanti kita ada baby nanti kita bg anak kita kawan same2 eh anum heheheheh :)

      Delete
  3. Salam Isnin, Una...
    InsyaAllah, ada rezeki tu nanti... Biasalah orang xkan berhenti menanya... :)

    ReplyDelete
  4. insyaallah yg penting sbr..saya juga mengalami keadaan yang sama..
    mai singgah blog saya nukilandarijiwakejemariku.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. tu la mama una pun tak tanye sangat,, heheh tp xpe,, ada rezeki tak kemana insyaAllah :) TQ Nurul

    ReplyDelete
  6. kdg2 soklan mcm tu buat kita rs x nk blk kg
    n x nk jumpa sesiapa... tp bla fikir blk...biar lah depa nk tanya... kite senyum je la walaupun hati menangis meraung

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahu tak pe,, bkn balik kampung je,, nk g kenduri tu hahahahah tp sbb dh selalu sangat,, die jadi mcm,, hah baby,, ada dekat Allah die tengah simpan lagi.. baru la diorg tak tanya.. heheh

      Delete
  7. samalah kita una...pnat dh msk 6 bulan kwin...besalah tu...adat org malaysia kn...:-)...apa pun kita berdoa je...perancangan Allah tu lebih baik kn...pnat redha je skrg ni...dh lali dengan pertanyaan org...be strong gurl...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. doakan la untuk kita ni kan bagussss.. kita bukan tak usha kan pnut.. yeeehhhh u too dear!

      Delete
  8. sabar la ye...saya dulu dah 2 tahun baru ada rezeki anak...insya Allah, berdoa agar dikurniakan anak yang soleh solehah...rajin buat solat hajat serta amalkan bersedekah...mungkin husna boleh amalkan...^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ mama amir utk tips tu.. insyaallah una cuba nanti :)

      Delete
  9. Biasalah ni babe , sabor jelah ye. Apa apa pun kuat semangat. I know you've tried your best. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha tu la babe, tkpe,, ko pun dah nk masuk geng aku ni..kalo ko dpt baby dulu,, nti aku amik ank ko jg ank angkat aku hahahaha

      Delete
  10. in sha Allah una..rezeki setiap orang berbeza2..lagi zaman sekarang ni..dugaan buat kita pun tak sama kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la mar,, semoga una terus kuat je la.. megharap doa dari semua orang.. :)

      Delete
  11. soalan biasa dah tu....xpe la...yg penting kite doa je..yg bertanya pun x fikir perasaan org...tu kan kuasa Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la sheyla.. takpe,, una percaya rezeki tu pada Allah.. kita doa usaha ikhtiar, tawakal insyaallah :)

      Delete
  12. Wat lek wat peace jek una.. Haha.. Jgn stresss.. Biarkan soklan2 tu berlalu dibawa angin ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la mama,, kalo tak buat lek buat peace dah nangis guling2 dah heheheh

      Delete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...