Tuesday 30 September 2014

Nak Buang Baby? Meh Buang Kat Sini!

Assalamualaikum,

selamat hari selasa yang sejukkkkkk.. sbb pagi2 ni dah hujan rahmat.. selesanyer kalau tido kannn.. tp tak boleh sbb ad tangungjawab kene laksanakan..

haaa dah kenape pulak aku ni cerita pasal buang baby kan.. mane taknyer aku ni cukup emosi kalau dengar cerita jumpe baby dalam longkang,, jumpe baby dalam tong sampah.. weh wehh ko tau mcm mane berharapnyer aku nak dapat baby.. korang yang terlebih subur tu suke2 je nak buang-buang die.. dah la dosa buat bende tu tak habis ampun lagi dah tambah lagi dosa membunuh pulak.. haishhhh , korang tak dibayangi mimpi-mimpi ngerike baby tu datang cari korang eeeeee*emo kejap

aku tau sosial life sekarang mcm mane,, aku pernah jugak jadi remaja,, yang keje nak memberontak, nak ikut kepala gile kite ni je kan.. taknak dengar ckp orang,, yer aku dah lalaui dah semua tu.. dan aku bersyukur sangat-sangat Allah terangkan mata aku awal.. bagi aku terantuk awal bagi aku sedar awal..

ok kita pun kadang2 kene pikir pihak diorang jugak kan.. ad juga yang mungkin "ter"lanjur tak sengaja "ter"mengandung kan.. hah! ok tp tolong lah yer jangan di buang baby tu sampai kembung berulat.. korang pandai main pandai la jaga.. kalau tak nak bagi aku.. ni serius kalau korang rasa korang tengah pening dah "ter'mengandung tu kan.. nak bg tau mak nanti kene pelempang,, bf pulak suruh gugurkan.. ehhhh tolong lah jangan.. pastu kene pulak dah cukup bulan, tinggal tunggu hari je nak beranak.. ok ni serius.. meh Jumpe aku.. call aku ni no phone 014-229 0966 tp ingat yer takde bayaran2 yang aku akan buat, ni bukan jual beli anak.. kang dah terbiasa dapat duit mcm tu lagi banyak pulak kau nak mengandung kan... mentang-mentang subur hahahahahaha, sekadar uruskan untuk sesi memberanak kan je..

ataupun kalau korang taknak la bagi kat aku, ni ada satu tempat yang korang boleh drop baby yang korang taknak tu.. ingat dari korang buang, ramai lagi yang boleh bimbing baby tu jadi Dr, Angkasawan,Prof,Hakim..dan mungkin Alim Ulamak..





Baby Hatch 
yang beroperasi 24 jam di 
alamat No 6, SS1/24A, Kampung Tunku di Petaling Jaya,
dikendalikan OrphanCARE dan penaungnya Sultanah Pahang, Sultanah Kalsom

haaa ni juga salah satu tempat yang korang boleh drop the baby yang cute tu supaya mereka boleh di jaga.. tp ingat sekali korang dah letak korang tidak boleh untuk mengambilnyer semula.. yaa mmg takde bayaran yang dikenakan.. 

ad yang berangapan mcm tempat ni mengalakkan pembuanggan baby.. tapi ingat ini bukan menggalakkan,, tp lebih kepada menyelamatkan baby tu dari kene makan dik semut api,, kembung dalam longkang,, mane yang korang sanggup tengok? 

sekurang-kurangnyer ad juga yang prihatin untuk membuat satu inisiatif yang bagus supaya baby-baby ni dapat dilindungi.. mengandung tu bukan salah pusat ni,, tp salah individu tu sendiri.. takkan nak tunggu ajal sampai waktu tgh buat bende bukan-bukan tu baru nak celik kan.. so ada akal fikir!


thanks for your time
xoxo Puan Husna yang emosi hehehe

p/s: alllaaaa raya haji ni nak balik kampung ke tak nak?

13 comments:

  1. ye la kan anum pun cukup emosi bab2 buang baby nie

    ReplyDelete
  2. Taulah dorang tu buat anak senang , tu yang kerojenya asik nak membuang je. Hish. Terajang kang tahulah. Kalau taknak tu bagi jela orang. Hish. Aku emo dah kenapa ni. Hahaha.

    p.s : bagus gak ada tempat macam ni. terjamin sikit masa depan baby tu. :)

    ReplyDelete
  3. Iday pernah baca, kat China pon ada buat macam ni. Dari dibiar baby tu terseksa tepi longkang , kena hujan, gigit haiwan semua, baik letak kat sini. Pandai buat, tapi tak pandai jaga. mintak jauh laaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan btll tu.. tak sanggup la tgk baby2 ni yang kene urung semut la semua.. sedihhhh

      Delete
  4. saya cukup sedih bila berita pasal bayi dibuang ni..lagi2 bila tengok gambar baby tu..sayu sangat hati ni..sedih..hiba..tak dapat digambarkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl tu mar.. una bkn sayu je.. jadi nak marah semua ad.. haishhhh

      Delete
  5. sedih bila mengenangkan anak yg dibuang itu :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl idzwa semoga dapat berkurang la kes2 mcm ni

      Delete
  6. btul tu.. kesian kat baby tu..
    jangan kerana mak bapak yg x bertanggungjawab, anak jd mangsa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la ain.. pandai buat pandai la jaga kannnn ni nak main buang2 ape tak sakit ke beranak.. haishhh ter emo lagi pulak hehehe

      Delete
  7. betul tue.. kadang2 sedih tgk keadaan baby kt tempat2 yg tak sepatutnya.. bagus jugak ada tempat mcmni.. sekurangnya2 ada yg boleh tolong jaga kan..

    ReplyDelete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...