Friday 24 October 2014

Food Review - BIDOR STATION KOPITIAM

Assalamualaikum,,

salam jumaat semua,, semoga Allah memberi kesihatan yang baik utk kita mencari keredhaannya.. walaupun harini agar down sbb gagal temuduga.. hahaha tp takpe la bukan rezeki aku,, mungkin rezeki orang lain yang lebih memerlukan..

ok taknak cite pasal interview, sekarang cite pasal makan.. haaa lame gile tak makan kat luar,, dan semalam tengah jalan2 cari tempat,, ternampak satu cafe BIDOR STATION KOPITIAM ni area Bandar Tun Husein Onn, Cheras,,

so aku pun dgn mr.H singgah la sbb aku pun dah lapar,, die pun lapar,.. so malas nak masak n deside nak makan kat luar je.. dan tgk kedai die dari luar agak menarik sbb lain dari lain..

sumber : google (sbb tak sempat ambik gmbr dari luar)

so cafe ni die mcm ala2 clasic sikit dengan perhiasan berasaskan kayu dan nama table die berasaskan nama tempat di perak,, dah name pun bidor kan mesti la perak stile kann.. so sambil2 tengok menu ok agak menarik menu2 nya.. yang mana kebanyakan menu die adalah menu makanan melayu yang selalu orang malas nak buat sendiri hahahaha..

ok jom tgk ape yang aku order kat sini..


ok cafe ni pernah masuk jalan-jalan cari makan tahun lepas,, waktu tu yang mengacara die Qi razali,, 
so aku tak tahu pun hahaha so tgk kat menu die ad tulis yang JJCM pnh datang sini,,

setelah mebelek2 menu apa yang best ini adalah ape yang Mr.H order

Lempeng Pisang = RM 4.90
ok lempeng die kalau garing sikit lagi n plus sedikit garam untuk seimbangkan rasa ianya lagi power! tp ni pun dah best sbb die buat lempeng pisang plus dengan kelapa lagi dalam die tau.. hehehe

utk minum Mr.H order BIDOR WHITE COFFEE Ais = RM 3.50
ok untuk penggila coffee korang kene try ini.. mmg power n mmg best kopi die.. 
sekali sedut bak kata mr.H yang mmg coffee lover die kata ni lagi best dari Starbucks 


nampak muke coffee lover tu.. excited dapat minum kopi
 hahahaha smpi rambut pun serabai.. hadoiiii sayang oiii.. 

dan ini adalah pilihan aku setelah kehausan tahap extreem aku order 
AIR CINCAU = RM 2.00

sape tengah lapar tu sila tahan air liur anda ok..
dan ini adalah apa yang menambat hatiku..
Laksa Bidor= RM6.90
ok laksa die mmg power pekat gile n untuk harga RM6.90 aku boleh levelkan sebagai berbaloi baloi untuk aku makan.. mmg sangat memenuhi selera aku sebagai pengemar laksa. 
saya bagi 4 bintang!!!!

so total kitorang makan semua adalah RM17.30 sahaja.. takde GST kehkehkeh

banyak lagi menu lain yang buat aku teliur tapi cukup yang tu dulu,, nanti datang lagi nak try MEE KARI die MEE UDANG die NASI AYAM die and banyak lagi la menu yang menggoda kat sane.. kalau nak try jom google map, kat bawah ni info tentang Bidor Station ni.


BIDOR STATION KOPITIAM
NO 12 JALAN SERI TAMING 1E, 
TAMAN SERI TAMING, 
BATU 9 CHERAS, 
34200 KUALA LUMPUR.

Hp: 017-224 1242 (Azhari)
Tel: 03-8958 7078

Email: 
faridah.jali@yahoo.com
website:
www.bidorstationkopitiam.weebly.com

thanks for your time
xoxo Puan Husna



p/s: harini nak masak ape ekkk any idea?



6 comments:

  1. hujan hujan ni lapar pulak tengok laksa tu...

    ReplyDelete
  2. macam menarik narik nak rasa white coffe tu

    ReplyDelete
  3. laksa tu mmg nmpk sedap dgn kuah pekatnya....
    terlio aih

    ReplyDelete
  4. eh eh macam best je.. macam syiok je :DD

    ReplyDelete
  5. eh eh macam best je.. macam syiok je :DD

    ReplyDelete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...