Monday 2 March 2015

Food Review - Restoran Senandung Malam Bagan Lalang

Assalamualaikum,,

fuh fuh balik je dari honeymoon dapat pulak call dari kawan Mr.H si Mat dan bakal pasangan hidup die yang bermurah hati nak belanja kitorg laki bini makan ewaaahhh.. ni dah kenape nak bodek kitorg ke ape ni? nak suruh tolong bawak dulang ehhhhhh ke nak suruh jadi pengapit? haahahaha

so lepas deal semua sabtu lepas,, dieorg pun bawak la kitorg makan di SENANDUNG MALAM IKAN BAKAR di Bagan Lalang, ngammm perut tengah lapar,, and tempat tak pernah pegi.. kitorg sampai sekitar jam 9.00malam macam tu.. sampai sampai ramai gile manusiaaaa, malam minggu kan.. ramai bawak family keluar makan..



tapi rezeki kitorg la tu.. ngam ngam ada satu je table kosong.. so kitorg pun duduk.. si Haziera tunggu di table so aku ngan mat ngan mr.H aku g la memilih ikan ke ape2 je la yang nak di makan.. 


ada macam -macam pilihan makanan laut kat sini.. korang masuk je dalam bakul,, dan timbang bagi tau nak masak ape..


bagi aku harga kat sini boleh tahan mahal jugak boleh dikatakan 2 kali ganda dengan harga di Kuala Perlis yang aku pegi hari tu.. haaaa tapi entry Kuala Perlis nanti aku crita ok!






so pilih punyer pilih,, disebabkan aku ni ada masalah makan seafood tapi tahap degil level 52 sooo aku bedall kan je la kan.. org nak blanje pulakkkkk! hehehe so untuk 4 orang makan,, kitorg ambik 
sotong goreng tepung, pepahat kuis telur,ikan siakap 3 rasa (mr.h tak makan masak stim sedihhh), ikan pari bakar, tomyam campur, khailan ikan masin. and air tembikai satu jag.
  jadi tu adalah menu kitorg utk malam tu,, 


haa sambil menunggu makanan sampai,, pekene otak otak dulu,, kalau mlm minggu mcm ni,, bagi yang punyer kesabaran yang tinggi je boleh makan kat sini sbb ramai gile manusia,, so makanan pun agak lambat untuk sampai.. lebih kurang 1jam jugak la tunggu,, sbbkan pegi ngan mamber2 so boleh la sembang2 dulu,, kalau pegi bedua mau lepu jugak nak tunggu.. dari lapar sampai kenyang sampai lapar balik baru sampai makanannyer hahahaha



haaaa so dah sampai makanan, ni je sempat aku ambik gambar sbb dah lapo,, sooo masa untuk makannn.. makanan dekat sini bagi aku,, nak cakap sedap tu,, aku boleh levelkan sekadar Biasa,, ikan bakar die boleh tahan,, tapi kalau pegi dengan keluarga mungkin agak meriah makan same-same kan.. so untuk kesedapan makanan kat sini aku boleh bagi 3 bintang je.. sorry.. tp masih boleh dimakan.. n alhamdulillah org belanjeee pulak so bedalll je la..

so total utk semua menu yang kitorg order tu lebih kurang RM70.00++ 
sempat jugak terdengar ada satu family ni datang makan,, dalam 10 orang mcm tu bill die RM500.00++ eemmmkkk telan air liur aku jap hahaha, ape ape pun kalau nak makan,, pastikan kita ambil ape yang btl btl kita makan and quantity yang kita rasa cukup sahaja.. kalau ikut hati itu nak ini nak itu nak cuba ini nak cuba.. jangan tanye kenape beratus ok!.. 

bagi yang nak cuba makan di sini restoran ni terletak berdekatan Bagan Lalang Beach Resort seperti map dibawah ni..



ok thanks for your time
xoxo Puan Husna

p/s: entry honeymoon pun tak habis lagi ni.. hehehe




9 comments:

  1. Kedai ni not bad juga food dia. Murah jugalah total RM70 untuk banyak tu kau order. SOTONG GORANG pun boleh !

    ReplyDelete
    Replies
    1. siot betul mate minah ni.. penat aku baca 3 4 kali tak jumpe kau jugak yang jumpe.. hahahahah tu la,, tp tak tau la kalo mmbr wan tu tipu aku hahaha sbb die yang bayar..

      Delete
  2. wow! kena torai ni.. hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa boleh try akak.. pegi ramai2 pun syokkkk!

      Delete
  3. ramainya umat...

    RM70 tu reasonable gak la...hat RM500 tu ambik ikan 10 ekor ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg ramai sangat kak zai.. haa tu la nasib baik kitorg ambik ikut apa yang nak makan je.. hehehe

      Delete
  4. kami biasa g sini..bg kami suami isteri,best sini..
    kami biasa mkn jenahak bakar rempah,sotong goreng tepung,ketam masa cili api,..

    ReplyDelete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...