Thursday 9 April 2015

Movie Review : Fast And Furious 7 #Nangis

Assalamualaikum,

fuh fuh mood nangis tak habis lagi lepas keluar pangung.. hahaha over nooo minah ni.. ok semalam setelah ramai dah mengupdate status #nangis kat fb instagram and so on semua.. aku ngan mr.H pun tak berjaya menahan nafsu utk pergi jugak tgk sendiri cerita ni.. cerita ape lagi FAST AND FURIOUS 7, yang mane semua tau pelakon utama die Paul Walker telah pun tiada dan terpaksa di ganti dengan adik beradik die yang lain.. and berjaya ke diorg menjadikan adik bradik Paul Walker utk bawa watak Paul waker utk jadi Brian O'çconer tu.. 


kalini sambungan kepada fast and furious 6, sape yang ikut, tahu tentang Han yang di bunuh waktu scene akhir cerita tu dan siapa yang membunuhnyer, semua terjawab dalam  FF7 kalini.. dan kali ini FF7 ni ada 2 misi yang diorg kene laksanakan iaitu.. mencari pembunuh HAN dalam masa yang sama perlu menyelamatkan Ramsey seorang hackers terhandal untuk sistem yang mampu mencari sesiap saja seluruh dunia yang di pangil God Eyes. Adakah mereka berjaya mencari Pembunuh Han tersebut.. dan dapatkah mereka menyelamatkan Ramsey.


cerita yang mmg aku meletakkan harapan yang sangat tinggi sbb aku tau Fast and furious mmg tak pernah menghampakan penonton lagi.. jadi kalini.. permulaan cerita yang dah penuh dengan tanda tanya.. membuatkan aku tak sabar nak tunggu whats next.. cerita yang sarat dengan aksi kalini membuatkan aku rasa cerita ni mmg gempak dengan aksi yang bukan biasa-biasa gabungan aksi terbaik dari Tony Jaa, letupan tembak menembak kali ni juga boleh kata super sebab bukan sikit-sikit die main letup-letup ni main letup bangunan semua..aku paling suke scene die jatuhkan kereta dari kapal terbang i never expect yang filem ini se gila ini! untuk pengemar filem aksi aku boleh bagi 5 bintang untuk aksi-aksi yang di tonjolkan,



ok semua tanya pasal watak Brian Oçcner yang di mainkan oleh Paul Walker dan kalini  di mainkan oleh adik beradik Paul Walker.. boleh nampak sedikit berbeza dengan paul walker sebenar.. cara lakonan dan gerak tubuh Paul walker.. tp untuk melepaskan rindu pada paul walker mmg mereka berjaya buat air mata aku menitik!. watak Brian juga tak dimatikan dalam FF7 sebagai kemalangan tapi lebih kepada kekeluargaan.. dan aku sangat tabik pada director die, ending cerita ini sangat sangat touch walaupun ianya happy ending dan yes 2 kali aku nangis sbb Brian hahaha

jadi untuk keseluruhan cerita ni untuk jalan cerita yang mantap, aksi yang gempak, graphic yang power, dan berjaya buat aku nangis 2 kali.. aku bagi
5 BINTANG!

FOR PAUL, AND WE MISS YOU PAUL!




korang kene pegi pangung tgk sendiri layan sendiri cerita ni.. kalau tgk DVD rasa die lain dengan tgk wayang ok!


thanks for your time
xoxo Puan Husna

5 comments:

  1. Aku macho , tahan nanges ! Hahahaha.

    ReplyDelete
  2. 5 bintang!rasanya mmg lg seronok tgk kt panggung..nk tgk lg skali pn ado rasanya ni...hukhuk..mmg bestt gila!

    ReplyDelete
  3. Memang terbaik. Last2 tu mmg emotional...rasa mcm air mata nak mengalir terus gosok..haha

    ReplyDelete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...