Friday 24 April 2015

Perlu ke Bridesmaid?

Assalamualaikum,,
kasi tiup tiup dulu habuk dan sawang yang semakin membiak.. maaf le.. buzy sikit sejak 2 3 menjak ni.. mcm mcm nak di uruskan ditambah pule dengan kemalasan level 36 yang tak dapat di bendung.. hahaha

ok ok kita teruskan ye..

BRIDESMAID, ataupun pengiring pengantin ataupun gadis pembawa dulang.. sape kat sini pernah jadi bridesmaid? ramai mesti pernah kan.. ok now aku nak bg pendapat aku,, adakah perlu untuk sesuatu majlis kawin/tunang untuk ada bridesmaid..

dulu melayu kalo paling-paling pun kita cuma pakai pengapit yang jadi tukang kipas atas pelamin tu kan. and baju pengantin dengan family sama colour... now dah jadi tren pulak utk majlis kawin kawan-kawan rapat pengantin utk jadi bridesmaid.. bg aku ini bukan satu kesalahan.. walaupun ianya mula dengan adat matsaleh tapi ianya bukan la satu ritual keagamaan

cuma sekadar memeriahkan majlis dengan kawan-kawan rapat pengantin. di hari bahagia + dapat la memenuhkan album kawin diorg ngan muke bridesmaid ni hahahaha. mmg selalunya bridesmaid adalah terdiri dari BFF pengantin dan selalunya perempuan.. selagi ianya mengikut syarak.. tidak mendedahkan aurat.. aku rasa ianya bukan lah satu kesalahan..

aku juga pernah jadi bridesmaid utk si +Nuriesya Nadia  dulu haaaa




ok layan gambar trowback waktu nurie nikah dulu.. 

bagi aku kalau nak buat biar ikut kemampuan.. kalau nak buat n deal with all the frens brapa budget korang sbb selalunya kawan-kawan ni faham kawin banyak nak pakai duit.. tp si pengantin pun jangan la demand lebih2 nak mcm mcm dari bridesmaid.. buat ikut kemampuan ok.. so next month ada lagi tugas jadi bridesmaid utk si Dyla kawin pulak hehe.. 

bagi aku bridesmaid ni boleh mencantikkan gambar kawin tau.. sbb selalunya gelagat bridesmaid ni yang buatkan gambar tu full of joy and senyum je bile tgk balik gambar kawin  heheheheh

so bg yang nak kawin tu,, kalau nak buat pastikan ikut kemampuan korang.. sbb selalunya bridesmaid punyer baju akan di sediakan oleh pengantin as a gift utk jadi menyeri majlis tu.. itu je.. 

so thanks for your time
xoxo Puan Husna

p/s: fuhhh malas ni menjadi2 pahal!

3 comments:

  1. Tapi aku tak sponsor pun. Hahahaha. Bagusnyaaa kawan kawan aku. Baik hati semuanya. Muahciked. :P

    ReplyDelete
  2. Singgah petang...
    Sekadar memeriahkan majlis..:)

    ReplyDelete
  3. zaman saya takde trend bridemaid ni..jemput kawan2 datang bergambar, diorang datang memeriahkan majlis pon dah ok..
    bridemaid ni kompem la bff kan..takde bff camane,..heheh

    ReplyDelete

thanks for reading, jom share pendapat tentang post ni (^_^) TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...